La fel ca celelalte modele Ferrari are epocii, caroseria lui Dino a fost desenata de Pininfarina, iar productia era semnata de Scaglietti. Ferrari Dino 246 GT a avut un pret comparabil cu cel al lui Porsche 911 la inceputul anilor ’70, cele doua modele fiind considerate rivale directe. Din acel moment, insa, valoarea exemplarelor Dino a crescut constant intr-un ritm cu care 911 nu a tinut pasul pe piata masinilor clasice.
Dupa ce Ferrari a construit o serie de masini de competitie cu sase si opt cilindri care au purtat numele Dino (in memoria fiului fondatorului Enzo), era inevitabil ca marca italiana sa scoata pe piata un model de sosea sub aceasta denumire. Iar superbul Ferrari Dino 206 GT, cu doua locuri si cu motor amplasat central, a aparut pe piata in 1968. La fel ca celelalte modele Ferrari are epocii, caroseria din aluminiu a lui Dino a fost desenata de Pininfarina, iar productia era semnata de Scaglietti. Au fost produse doar 150 de exemplare in 1968 si 1969. Motorul V6 de 2.0 litri era construit de asemenea din aluminiu de Fiat si dezvolta 160 CP.
Productia lui 206 GT s-a oprit in 1969, iar in locul sau a fost lansat 246 GT, model care beneficia de un motor mai mare, de 2.4 litri. Caroseria lui Dino 246 GT era relativ identica cu cea a modelului pe care il inlocuia, insa panourile erau construite din otel, un motiv posibil fiind faptul ca Ferrari a constientizat faptul ca masina va fi produs intr-un numar de exemplare nemaiintalnit pana atunci in istoria companiei. Blocul motor nu mai era nici el din aluminiu, ci din fonta, si dezvolta 195 de cai putere in Europa si 180 de cai putere pentru masinile exportate in Statele Unite.
Specialistii grupeaza exemplarele 246 GT produse in trei serii diferite: prima este denumita “L” si vizeaza primele 357 de exemplare produse, identificate usor prin jantele comune cu ale anteriorului 206 GT. A doua serie este “M”, din care au fost produse 507 masini care s-au evidentiat prin jantele Cromodora si prin asezarea diferita a stergatoarelor de parbriz. In sfarsit, seria “E” reprezinta exemplarele Dino 246 GT produse dupa 1971, cele mai numeroase din cariera de piata a modelului: 3019 unitati. In aceasta ultima serie sunt incluse si versiunile 246 GTS, care ofereau un plafon retractabil de tip Targa.
Ferrari Dino 246 GT a avut un pret comparabil cu cel al lui Porsche 911 la inceputul anilor ’70, cele doua modele fiind considerate rivale directe. Din acel moment, insa, valoarea exemplarelor Dino a crescut constant intr-un ritm cu care 911 nu a tinut pasul pe piata masinilor clasice. Un detaliu impresionant avand in vedere ca vorbim despre o masina considerata “de buget” in gama Ferrari si despre care multi spuneau ca nu merita sigla Calutului Cabrat.
246 GT oferea oficial o viteza de top de 235 km/h, dar revista britanica Motor Magazine a atins in teste in iulie 1971 viteza de 238 km/h, mai mare decat cea atinsa intr-un test asemanator de Porsche 911S (219 km/h). Cu o acceleratie de la 0–80 km/h in 5,5 secunde, Dino era mai rapid decat rivalul Porsche si la acest capitol, acesta din urma castigand insa la capitolul consum mediu.
Un Ferrari Dino 246 GT galben, unul dintre cele mai putin de 500 de exemplare produse, a fost cumparat de Elton John in 1972.
Aceasta unitate are un rulaj de 8.880 de kilometri.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro