Delahaye 135 a fost sursa de inspiratie a tuturor modelelor care l-au urmat in gama constructorului francez. Iar cea mai dezirabila versiune de serie a fost 135MS (Modifie Speciale), lansata in 1938. Masina expusa, un elegant coupe sportiv desenat de Henri Chapron, a fost descoperita in 1989 de faimosul carosier Andre Lecoq. Masina a fost achizitionata de Tiriac Collection in 2013 si, dupa reparatii la caroserie si motor, aceasta este in perfecta stare de functionare.
135 ramane cel mai cunoscut model al marcii Delahaye. Prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1935 si produs in diferite versiuni pana in 1951, Delahaye 135 a fost sursa de inspiratie a tuturor modelelor care l-au urmat in gama constructorului francez. Iar cea mai dezirabila si puternica versiune de serie a fost 135MS (Modifie Speciale), lansata in 1938.
Dotat cu trei carburatoare, motorul cu sase cilindri in linie reusea sa produca 135 de cai putere. Chiar daca aceasta valoare nu e una impresionanta astazi, viteza maxima pe care o putea atinge 135MS - peste 160 de km/h - asezau modelul Delahaye printre cele mai rapide masini ale lumii. Modelul era in acelasi timp si foarte eficient, detaliu care a dus la dezvoltarea unor versiuni de circuit ale sale, acestea reusind victorii in multe curse importante, implicit in editiile 1937 si 1938 ale cursei de 24 de ore de la Le Mans.
In perioada de dupa Razboi, Delahaye a reluat productia modelului 135MS. Cum Delahaye nu construia intern caroserii, fiecare sasiu produs a fost carosat independent. Acest lucru a facut ca modelul 135 sa primeasca unele dintre cele mai atragatoare caroserii ale vremii. Datorita acestui model si-au continuat activitatea renumiti carosieri francezi precum Figoni et Falaschi, Chapron, Saoutchik sau Franay. Rezultatul a fost o parada continua de caroserii fabuloase construite de crema creatorilor francezi de profil. Modelele Delahaye 135, 135M si 135MS au reprezentat ani la rand punctele de interes ale concursurilor de eleganta din Paris, Biarritz si Monaco prin superbele lor caroserii luxoase si curajoase.
Masina expusa, un elegant coupe sportiv desenat de Henri Chapron, a fost descoperita in 1989 de faimosul carosier Andre Lecoq. Chiar daca a fost produsa in 1947, masina pastreaza sarmul modelelor antebelice, cu aripi independente si faruri cromate Marchal. Motorul cu 6 cilindri este suficient de puternic pentru a-i permite masinii sa se adapteze in traficul modern, iar interiorul ofera tot confortul si luxul unui model realizat manual: scaune din piele maroniu-roscata, plansa de bord cu furnir lacuit si volan de mari dimensiuni cu insertii rosii si spite cromate. Masina este dotata si cu o trapa careia Andre Lecoq i-a montat un motor electric – poate nepotrivit in acest interior, dar foarte practic si usor de inlaturat. Modelul a fost restaurat in 1990 a fost utilizat de Lecoq in raliuri de epoca, dar si in vacante, in calatoriile sale la casa pe care o detinea in Bretania.
Masina a fost achizitionata de Tiriac Collection in 2013 si, dupa reparatii la caroserie si motor, aceasta este in perfecta stare de functionare. Exemplarul expus a castigat locul al doilea la categoria „Postbelice Coupe” in cadrul Concursului de Eleganta de la Sinaia, editia 2014. Exemplarul expus are 9.531 de kilometri parcursi.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro