At the start of the century, Delage was a sporting marque, producing record-breaking models and competition cars. To connoisseurs of fine automobiles the name of Delage uniquely combines performance and elegance, symbolizing luxury and the fine French taste that is summed up in the simple phrase “The most beautiful French car”.
În 1905, la vârsta de 31 de ani, Louis Delage a fondat compania care îi va purta numele pentru următorii 30 de ani. Francezul a reușit să-și pună amprenta asupra industriei auto de pretutindeni prin excelență și eleganță. Creațiile sale erau căutate de toți cei care își doreau să aibă mașini rapide și elegante.
La începutul secolului trecut, Delage era o marcă sportivă care producea mașini de competiție și modele care au stabilit recorduri. Aceste modele erau echipate cu tehnologii mecanice sofisticate pentru acele vremuri, lucruri care au ajutat la dobândirea succesului. Delage a concurat și în Statele Unite ale Americii, iar în 1914 a obținut victoria în celebra cursă de 500 de mile de la Indianapolis. Modelele de stradă beneficiau de tehnologiile dezvoltate pentru mașinile de competiții, însă marca a reușit să-și facă un nume și datorită faptului că mașinile sale puteau satisface exigențele în materie de confort ale clienților înstăriți.
Pentru acest tip de clienți, Delage a gândit modelul Type CO, a cărui dezvoltare a fost întreruptă de Primul Război Mondial. În acest context, inițial, modelul a fost lansat ca vehicul militar. Ulterior, după semnarea Armistițiului, a fost prezentat în varianta comercială. Cu un motor de 4,5 litri în 6 cilindri, Delage Type CO era ideal pentru cele mai grandioase caroserii ale vremurilor. Ca o evoluție a trăsurilor trase de cai, în acest tip de vehicul, pasagerilor le era rezervată o secțiune acoperită, situată în partea din spate, în timp ce partea din față, deschisă, era destinată șoferului.
În anii ‘60, acest exemplar elegant i-a aparținut lui Jacques Rousseau, renumit istoric, autor al unei cărți despre marca franceză. Pe baza unui desen al carosierului, acesta și-a dorit să readucă mașina la specificațiile originale, accentul fiind pus pe șasiu, motor și partea frontală. Misiunea delicată s-a încheiat în 1967, caroseria redobândindu-și gloria de altădată. În plus, exemplarul avea și un motor reconstruit. Atunci, prin intermediul unui dealer din Lyon, acest exemplar Delage a trecut în proprietatea lui José Lesu, un cunoscut colecționar.
Interiorul rafinat se remarcă prin finisajele de lemn lăcuit și tapițeria din material textil de culoare bej care acoperă chiar și suporturile încălzite pentru picioare. Bancheta din față a fost îmbrăcată în piele neagră căptușită, același material fiind folosit și pentru fețele portierelor. De asemenea, instrumentele de bord erau la același nivel cu planșa de bord.
Acest exemplar a rulat 5.242 de kilometri.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro