Se incarca ...

Volga GAZ M21 1964

Istorie

GAZ M21 Volga este un automobil produs în Uniunea Sovietică de GAZ (Gorkovsky Avtomobilniy Zavod, în engleză "Gorky automobile factory") din 1956 până în 1970. Un model Volga M21 i-a fost oferit lui Iuri Gagarin după zborul său orbital; Gagarin era foarte îndrăgostit de Volga sa.

  • Volga GAZ M21
  • Volga GAZ M21
Descriere

Prima mașină care a purtat numele Volga a fost dezvoltată la începutul anilor 1950. Modelele Volga au fost construite cu gardă la sol ridicată ceea ce îi conferă un aspect specific "înalt" (contrar aspectului jos, lung şi elegant al mașinilor occidentale) cu design similar, suspensie robustă, motor puternic, fiabil și rezistent la rugină la o scară nemaiauzită în anii 1950.

Volga a fost, din punct de vedere al designului, în conformitate cu marii producători americani din perioada în care a fost lansată și a încorporat caracteristici de lux, cum ar fi scaunul din față rabatabil, brichetă, radiator, ștergătoare de parbriz și radiou cu trei frecvențe. În anul 1959, când linia de producție a modelelor cu șase cilindri a mașinilor GAZ a fost întreruptă, GAZ M-21 Volga a devenit cea mai mare și mai luxoasă mașină vândută oficial proprietarilor individuali din URSS. Deși prețul său foarte ridicat a făcut-o indisponibilă pentru majoritatea cumpărătorilor de mașini, în total au fost produse 639.478 de exemplare.

Au fost lansate trei serii GAZ-21, cel mai ușor de distins prin grilaj. Prima serie (1956-1958), cunoscută sub numele de Steaua, conținea o rețea de trei bare orizontale mari în centrul cărora se afla un medalion cu o stea. Vehiculele din a doua serie (1958-1962), cunoscute sub numele de Rechinul, aveau o grilă cu 16 tije verticale. În cele din urmă, a treia serie (1962-1970), cunoscută sub numele de Baleen, avea o grilă cu 34 de tije verticale subțiri.

Dimensiunile mari ale mașinii și construcția robustă au adus popularitate modelului, făcând parte din flota poliției și a companiilor de taxi, iar versiunile cu motor V8 (desemnate GAZ M23) au fost produse pentru KGB (Comitetul Securității Statului). Pentru o scurtă perioadă de timp, modelul a beneficiat de cutie cu transmisie automată, la sfârșitul anilor 1950, dar ulterior s-a renunțat la aceasta din cauza lipsei stațiilor de service.

Un model Volga M21 i-a fost oferit lui Iuri Gagarin după zborul său orbital; Gagarin era foarte îndrăgostit de Volga sa.

Această mașină a fost complet restaurată în anul 2020 de către echipa de specialiști și mecanici din echipa Țiriac Collection.

Unitatea are 4.125 de kilometri la bord.

Serie de şasiu: 198124

Tip motor: 4 cilindri în linie

Cilindree: 2.500cc

Putere: 69 CP

 Transmisie: Manuală, 3 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00