Acest exemplar este unul dintre exemplarele Tipo 2B livrate Armatei in timpul Primului Razboi Mondial. Acest model Wagonette este inscris in Registrul FIAT de mai bine de 50 de ani, de la descoperirea si renovarea sa in Yorkshire.
Fondata in Torino in 1899 de un grup de aristrocrati entuziasti iubitori de masini, compania FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) a construit prima sa masina in 1900, iar la inceputul primului Razboi Mondial depasea deja la nivel de numar de unitati produse toti rivalii britanici. Dupa o serie de modele de dimensiuni mici cu motoare cu doua sau patru cilindri, gama FIAT a fost dominata ulterior de masini de capacitate cilindrica medie si mare care au avut implicit variante derivate dedicate curselor auto ale vremii. Apoi, in 1908, compania a lansat 'Taxi', un model modest cu patru cilindri de 2,2 litri care avea sa deschida calea producatorului spre prosperitate. Destinat, asa cum o sugereaza si numele, transportului public urban, Taxi a fost lansat intr-o perioada de declin economic, fapt care a facut ca succesul sau comercial sa fie cat se poate de oportun.
Succesorul lui Taxi a fost Fiat Tipo 1, o masina cu motor cu patru cilindri de 1.8 litri construita intre 1910 si 1912 in paralel cu Tipo 2, model cu care impartea toate detaliile tehnice cu exceptia unui motor de 2.6 litri montat sub capota acestuia din urma. Ulterior, cele doua modele au fost inlocuite de Tipo 1A si Tipo 2B. Daca Tipo 1A folosea acelasi motor de 1.8 litri, Tipo 2B a primit un motor nou, de 2.8 litri, care i-a permis acestui model sa fie produs in aceasta configuratie pana la mijlocul anilor '20 atat in varianta pentru persoane, cat si in varianta de vehicul comerical. Versiunea comerciala a lui Tipo 2B a pastrat forma initiala a radiatorului si dupa ce modelele civile au primit un design nou in 1915. O alta diferenta era reprezentata de rotile detasabile cu jante solide care erau dublate pe puntea spate.
Acest exemplar este unul dintre exemplarele Tipo 2B livrate Armatei in timpul Primului Razboi Mondial. Vopsita in maro si cu o tapiterie neagra la interior, masina este prezentata in configuratie deschisa Wagonette, cu 6 portiere si 12 locuri. Masina este prevazuta cu motorul monobloc de 2.815 cc si este dotata, conform specificatiilor mecanice standard, cu magnetou de aprindere, cutie de viteze cu patru trepte, transmisie cardanica, transmisie finala cu angrenaj conic si suspensie cu arcuri semi-eliptice pe toate cele patru roti. Alimentarea carburatorului cu combustibil se face gravitational, iar printre alte caracteristici demne de mentionat se numara farurile si stopurile electrice, dar si claxonul de dimensiuni mari.
Acest model Wagonette este inscris in Registrul FIAT de mai bine de 50 de ani, de la descoperirea si renovarea sa in Yorkshire. Jurnalul de bord maroniu in stil vechi emis in 1963 care insoteste automobilul ii enumera ca proprietari pe Anthony Setterington-Dunning din Huddersfield si, din 1974, pe Arthur Hutt din St. Annes-on-Sea, Lancashire. Vehiculul si-a inceput cariera cu o caroserie de tip furgoneta, caroseria actuala de tip Wagonette fiind montata in anii 1960, cand automobilul a fost complet restaurat.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro