Caroseria acestui Duesenberg a fost realizata de Walter M. Murphy Coachwork. Este una dintre cele doua berline sedan cu plafon retractabil produse la acea vreme. Cu toate acestea, cealalta caroserie a fost modificata de unul dintre proprietari, care a adaugat un plafon fix, ceea ce face ca masina expusa sa fie unicat la nivel mondial.
Duesenberg Model J a fost conceput ca o alternativa americana la prestigioasele marci europene Rolls-Royce, Hispano-Suiza, Isotta-Fraschini sau Mercedes-Benz si s-a bucurat cu siguranta de succesul asteptat.
Caroseria acestui Duesenberg a fost realizata de Walter M. Murphy Coachwork. Este una dintre cele doua berline sedan cu plafon retractabil produse la acea vreme. Cu toate acestea, cealalta caroserie a fost modificata de unul dintre proprietari, care a adaugat un plafon fix, ceea ce face ca masina expusa sa fie un unicat la nivel mondial. Habitaclul este o placere pentru ochii pasionatilor, masina fiind echipata cu un set complet de instrumente de bord. Majoritatea masinilor aveau vitezometru, indicatoare de presiune a uleiului sau a temperaturii a apei, dar Duesenberg a adaugat tahometru, altimetru, indicator al presiunii franelor si patru martori luminosi care se aprindeau periodic pentru a-i reaminti proprietarului ca trebuie sa viziteze service-ul.
Majoritatea modelelor Duesenberg au o istorie interesanta: masina era una complet neobisnuita, la fel ca proprietarii sai. Printre acestia s-au numarat Regele Victor Emmanuel III al Italiei, Regele Alfonso XIII al Spaniei, Ducele de Windsor, Printul Nicolae de Romania (care a cumparat trei si a concurat cu una dintre ele la Le Mans) si Regina Maria a Iugoslaviei, o lista de clienti la care Ettore Bugatti doar visa pentru modelul sau Royale, produs in aceeasi perioada.. De remarcat si faptul ca Regele Alfonso, proprietarul unei flote impresionante de masini, a ales sa ia in exil doar un Duesenberg in momentul detronarii sale in Revolutia Spaniola.
Vedetele din lumea filmului au fost si ele impresionate de Duesenberg Model J, fiind apreciat de Greta Garbo, Mae West, Dolores del Rio, Marion Davies, Gary Cooper sau Clark Gable. Si Cedric Gibbons, celebru realizator de film si creatorul statuetei Oscar, a avut in garaj un model Duesenberg. Actorul Tyrone Power (Semnul lui Zorro, 1940) a fost chiar proprietarul masinii expuse aici.
Lista proprietarilor celebri s-a extins in toate domeniile: artistul abstract Rudolf Bauer, industriasul Howard Hughes, gangsterul Al Capone, Evalyn Walsh McLean, William Randolph Hearst au detinut un exemplar model J. Au fost produse doar 480 de unitati, astfel ca lista era una extrem de restransa.
Aceast exemplar a castigat locul intai la categoria Antebelice si la clasa „Il Neoclassicismo" in cadrul editiei din anul 2016 a Concursului de Eleganta “Alla Corte dei Medici”. La editia 2017 a Concorso d'Eleganza Villa D'Este, masina a primit locul intai la categoria "Viaggiare con stile: Il Giro del Mondo in 40 anni”.
Masina expusa are un rulaj de 2.268 mile (aproximativ 3.650 de kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro