Marea noutate anuntata de Dodge in 1968 a fost cea de-a doua generatie Charger, lansata cu o noua caroserie de tip "Hardtop Coupe" care a inlocuit anteriorul Fastback. Masina a fost modificata serios la nivel estetic, iar noul design a ramas reprezentativ datorita prezentei masinii in celebra scena de urmarire din filmul "Bullitt". Masina expusa are un motor adaugat ulterior: V8 de 7.2 litri cu puterea maxima de 516 CP.
Marea noutate anuntata de Dodge in 1968 a fost cea de-a doua generatie Charger, lansata cu o noua caroserie de tip "Hardtop Coupe" care a inlocuit anteriorul Fastback. Masina a fost modificata serios la nivel estetic, iar noul design a ramas reprezentativ pentru acest model datorita prezentei sale in celebra scena de urmarire din filmul "Bullitt" si in serialul american de comedie "The Dukes of Hazzard". Spre deosebire de Plymouth Road Runner, model cu care se inrudea, Charger era oferit intr-o singura versiune de caroserie
Forma profilului lui Dodge Charger din 1968 este unul dintre cele mai prestigioase rezultate ale popularului trend denumit de americani "Coke bottle design" sau "wasp-waisted design": flancuri posterioare si anterioare late si o zona a habitaclului ceva mai "subtire". O alta caracteristica a acestui model era grila simpla si masiva cu blocuri optice ascunse. Cele doua stopuri duble rotunde ieseau in evidenta pe un spate simplu. Intregul efect estetic era unul agresiv, in special pe masinile vopsite in nuante inchise, si reprezenta o proiectie exacta a imaginii pe care o doreau fanii muscle cars. Sasiul era impartit cu modelul Coronet si oferea bare de torsiune pe puntea fata si arcuri cu foi pe spate.
Versiunea de performanta Charger R/T (Road/Track) avea un pret de baza de 3480 de dolari, cu 466 de dolari mai mult decat varianta de baza a modelului, si includea toate elementele standard regasite pe Charger plus un motor Magnum V8 de 7210 cc (440 inch cubi) care producea 375 CP. Optional, cei interesati puteau alege mai puternicul motor V8 Hemi de 425 CP, care avea o cilindree de 7.0 litri (426 de inch cubi).
Chiar daca versiunea R/T a fost un succes - a fost aleasa de aproape 18.000 de clienti din totalul celor 96.100 care au cumparat un Charger in 1968 - doar 467 de exemplare au fost comandate impreuna cu motorul V8 Hemi de 425 CP. Masina expusa are un motor adaugat ulterior: V8 de 7.2 litri cu puterea maxima de 516 CP.
Motoarele lui Charger R/T erau asistate de o cutie automata TorqueFlite cu trei trepte. In plus fata de Charger, R/T beneficia de sigle dedicate, o evacuare dubla cu terminatii cromate, frane heavy-duty, setari R/T la nivelul directiei, dungi "bumblebee" in partea posterioara (puteau fi eliminate fara costuri de cei interesati) si anvelope F70-14 Red Streak sau cu flancuri albe.
Filmul Bullitt (1968) a ajutat la popularizarea lui Dodge Charger R/T dupa ce un exemplar a aparut in celebra scena a urmaririi de pe strazile din San Francisco alaturi de Mustang-ul GT condus de legendarul Steve McQueen. Este considerata una dintre cele mai reprezentative urmariri din istoria cinematografiei.
Acest exemplar are un rulaj de 296 mile (aproximativ 480 de kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro