Se incarca ...

Mercedes-Benz 130 (W23) 2-Door Saloon 1935

Istorie

Acest exemplar a facut parte in trecut din portofoliul muzeului Mercedes-Benz. Motorul, franele si cablurile electrice au fost restaurate in 2011. Modelul 130 este considerat un predecesor al Volkswagen Beetle Type 1, fiind desenat sub atenta supraveghere a lui Ferdinand Porsche.

  • Mercedes-Benz 130 (W23) 2-Door Saloon
  • Mercedes-Benz 130 (W23) 2-Door Saloon
  • Mercedes-Benz 130 (W23) 2-Door Saloon
Descriere

Mercedes-Benz 130 a fost prezentat in premiera la Salonul Auto de la Berlin, in februarie 1934. In momentul prezentarii sale, nu era doar cea mai mica masina de serie, primul model cu motor amplasat posterior si primul model cu motor cu patru cilindri din gama Daimler-Benz AG, dar si primul model german cu motor posterior intrat in productia de volum. In comunicarea oficiala nu a purtat niciodata particula H in nume (de la "Heckmotor" sau, simplu, "Motor spate"), insa denumirea 130H a fost utilizata deseori in documentele interne de productie.

Motorul de 1.308 centimetri cubi era montat longitudinal in partea din spate a vehiculului si permitea o viteza maxima de 92 de km/h. Modelul 130 a fost disponibil in versiunile de caroserie sedan cu doua usi si sedan decapotabil cu doua usi. Au existat planuri de vanzare separata a sasiului pentru carosari speciale, dar nu exista informatii oficiale care sa ateste faptul ca aceasta strategie a fost pusa vreodata in aplicare.

Designul sau a fost influentat in mare masura de Ferdinand Porsche, responsabilul departamentului de design si inginerie la acea vreme. Fara indoiala, acest model a fost si sursa de inspiratie pentru modelul Volkswagen Type 1 (Beetle), desenat de Ferdinand Porsche cativa ani mai tarziu. Porsche a parasit Daimler-Benz in urma unor neintelegeri cu directorii companiei, iar succesorul sau, Hans Nibel, sosit la inceputul anului 1929, urma sa responsabil cu finalizarea acestei masini unice.

Inainte de a ajunge in siguranta in Muzeul Mercedes-Benz, in 1993, acest exemplar cu volanul pe partea dreapta a fost pastrat in Australia. Masina a fost achizitionata deja restaurata, desi franele, motorul, sistemul electric si parti din caroserie au fost restaurate din nou in 2011.

Masina a fost verificata de organizatia germana de certificare a calitatii TUeV si a primit aprobarea de a circula pe sosea. In perioada 2012-2014, exemplarul expus a fost restaurat complet de inginerii Tiriac Collection.

Aceasta masina are 18.657 km la bord.

Nr. sasiu: 106823

Tip motor: 4 cilindri in linie

Cilindree: 1.308 cc

Putere: 26 CP

Transmisie: Manuala, 3 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. - Dum. Inchis