Se incarca ...
Istorie

Giorgetto Giugiaro, pe atunci un designer tanar determinat sa-si lase amprenta in industrie, a desenat Ghibli in doar trei luni. Caroseria a fost construita de Ghia. Legenda spune ca Henry Ford a platit 19.000 de dolari - o suma extravaganta la acea vreme - pentru primul Ghibli coupe importat in SUA si ca a fost atat de impresionat, incat s-a oferit chiar sa cumpere compania italiana.

  • Maserati Ghibli Berlinetta
  • Maserati Ghibli Berlinetta
Descriere

Maserati Ghibli a fost un GT italian produs intre 1967 si 1973. Prezentat in premiera la standul Ghia de la Salonul Auto de la Torino din 1966, exoticul Maserati Ghibli a dat peste cap lumea designului auto. Giorgetto Giugiaro, pe atunci un designer tanar determinat sa-si lase amprenta in industrie, a desenat Ghibli in doar trei luni. Caroseria a fost construita de Ghia. Publicul si presa vremii au laudat superbul profil aerodinamic al masinii, multi considerand ca Ghibli este cel mai frumos Maserati din toate timpurile.

Legenda spune ca Henry Ford a platit 19.000 de dolari - o suma extravaganta la acea vreme - pentru primul Ghibli coupe importat in SUA si ca a fost atat de impresionat, incat s-a oferit chiar sa cumpere compania italiana. Chiar daca acest lucru poate fi considerat pura speculatie, este foarte clar ca Ghibli - denumit dupa un vant saharian - a fost o vedeta si o masina plina de prestigiu inca de la prima sa aparitie. Lista de posesorii ai lui Ghibli include personalitati precum Jean-Paul Belmondo, Peter Sellers sau - chiar in cazul exemplarului expus in Tiriac Collection - de regretatul artist Sammy Davis Jr.

Ghibli impartea platforma tehnica cu sedanul Quattroporte si coupe-ul 2+2 Mexico, iar puterea venea dintr-un motor V8 de 4.7 litri cu carter uscat. Motorul "respira" prin 4 carburatoare Weber, producea 330 CP si era oferit fie cu o transmisie manuala ZF cu cinci trepte, fie cu una automata cu 3 trepte. Viteza maxima era de 241 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h avea loc in putin peste 6 secunde.

Ghibli beneficia de frane cu disc pe toate cele patru roti, de suspensie independenta cu doua leviere triunghiulare (double wishbone) pe fata si cu arcuri cu foi pe spate, ambele punti cu bare stabilizatoare. Cu o masa proprie de 1640 de kilograme, Ghibli nu era foarte usor, dar nimeni nu se plangea de performantele sale.

Maserati a dezvaluit in 1969 versiunea Ghibli SS, care oferea acelasi motor, dar cu o cilindree ridicata la 4.9 litri. Puterea crestea la 335 CP, iar Ghibli SS putea urca pana la viteza maxima de 280 km/h, devenind cel mai rapid Maserati de productie. Tot in 1969, Maserati a lansat Ghibli Spider si Ghibli SS Spider, versiunile Roadster. Desenate si produse tot de Giugiaro si Ghia, acestea erau identice mecanic cu variantele coupe, dar aveau doar doua locuri in loc de 2+2, configuratia de pe Ghibli si Ghibli SS. Maserati a vandut optional un plafon retractabil dur pentru variantele Spider, dar acestea nu au fost populare.

In 1973, ultimul an de productie al lui Ghibli, au fost oferite doar versiunile SS. Cand modelul a fost eliminat din gama pentru a-i face loc succesorului Khamsin, cifrele totale de productie aratau ca Maserati a produs 1149 de unitati Coupe si 125 de exemplare Spider.

Acest exemplar Ghibli a fost achizitionat nou de celebrul artist Sammy Davis Jr. Masina a castigat premiul pentru cea mai reusita masina italiana la Concursul de Eleganta din Greenwich, Marea Britanie. Masina are 47.899 km la bord.

Serie de sasiu: AM115578

Tip motor: V8

Cilindree: 4.719 cc

Putere: 330 CP

Transmisie: Automata, 3 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00