Se incarca ...

Citroën 15 Six D 1952

Istorie

Citroen Traction Avant a fost o masina foarte moderna pentru standardele timpului sau, fiind primul model de volum care oferea o structura autoportanta, tractiune pe puntea fata (de unde si "porecla" Traction Avant) si alte elemente moderne precum suspensiile independente cu bara de torsiune sau franele hidraulice. Constructia acestui model nu a fost depasita din multe puncte de vedere de celelalte modele de pe piata pana tarziu in anii '50. Intre 1934 si 1957 au fost produse aproximativ 760.000 de exemplare.

  • Citroën 15 Six D
  • Citroën 15 Six D
  • Citroën 15 Six D
Descriere

Desenat de sculptorul Flaminio Bertoni si construit de inginerii Andre Lefebvre si Maurice Sainturat, Citroen Traction Avant a fost o masina foarte moderna pentru standardele timpului sau, fiind primul model de volum care oferea o structura autoportanta, tractiune pe puntea fata (de unde si "porecla" Traction Avant) si alte elemente moderne precum suspensiile independente cu bara de torsiune sau franele hidraulice. Constructia acestui model nu a fost depasita din multe puncte de vedere de celelalte modele de pe piata pana tarziu in anii '50. Intre 1934 si 1957 au fost produse aproximativ 760.000 de exemplare.

Traction Avant nu a fost insa construit pentru performante dinamice de top: tinta era o viteza de top modesta, 100 km/h. Initial, modelul fusese conceput cu o transmisie automata, insa din cauza unor probleme tehnice ale primelor cutii de viteza, masina a fost asamblata ulterior doar o transmisie manuala cu 3 trepte. Produsul final a fost, insa, unul foarte avangardist. Construit integral din otel intr-o industrie dominata de structuri lemn-otel, Traction Avant era cu 25% mai usor decat modelele contemporane cu el. Caroseria autoportanta elimina nevoia unor sine pentru cadru, ceea ce a facut ca modelul sa aiba o garda la sol coborata si un interior foarte spatios. Disponibil initial ca Berlina, Cabriolet sau "Faux Cabriolet" (Coupe), modelul a oferit ulterior o gama de caroserii care a inclus varianta Commerciale, cu scaunele sale care se rabatau complet in podea, si Familiale, cu 9 locuri pentru pasageri.

Traction Avant nu a fost niciodata numele oficial al modelului. In schimb, diferitele variante de nume pe care le-a avut masina au denumit puterea fiscala (CV, Chevaux Vapeur) utilizata pentru determinarea taxelor anuale. Primele exemplare ale modelului erau echipate cu un motor de 1302 cc care dezvolta doar 32 CP, iar numele oficial a fost 7CV (1934-1941). 11CV (sau, simplu, Onze - Unsprezece, 1934-1957) dezvolta 65 CP, in timp ce versiunile ulterioare cu motor cu 6 cilindri au primit numele 15CV si dezvoltau pana la 77 CP (1939-1956) Un prototip denumit 22CV a beneficiat de un motor V8 de 3.8 litri, dar nu a intrat niciodata in productia de serie si nu se cunoaste niciun exemplar existent astazi.

Aceasta masina este un 15CV (15/6 D) construit in 1952. "Francezul" 15CV a fost cunoscut si sub numele 15/6, care ilustra si numarul cilindrilor langa nivelul puterii fiscale. 15CV a avut trei variante consecutive. Prima a fost 15/6 G (1938-1947), cu arborele cotit invartindu-se neconventional spre stanga, apoi a fost lansata varianta 15/6 D (1947-1955), cu o transmisie noua care a permis "inversarea" directiei de rotire spre dreapta. Versiunea 15/6 D poate fi usor recunoscuta pentru inscriptia "15, 6 cyl" de pe grila frontala. In sfarsit, versiunea 15/6 H (1954) a fost ultima evolutie a acestui model si a beneficiat de un sistem revolutionar de suspensii care urma sa fie montat 18 luni mai tarziu pe noul DS 19.

Acest exemplar a parcurs 79.804 de kilometri.

Serie de sasiu 721149

Tip motor: 6 cilindri in linie

Cilindree: 2.867 cc

Putere: 77 CP

Transmisie: Manuala, 3 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. - Dum. Inchis