Se incarca ...

Hudson Commodore 8B 4-Door Sedan 1952

Istorie

Numele Commodore a aparut in gama Hudson in 1941, dar versiunea din 1948 a fost cea care a atras toata atentia industriei, devenind una dintre cele mai inovatoare si mai inedite masini ale Americii prin constructia de tip "step-down". Rama perimetrala a caroseriei ii facea pe pasageri sa "coboare" peste prag in habitaclu, acestia rasfatandu-se in interiorul unei caroserii care avea 190 de centimetri latime - de departe cea mai voluminoasa dintre toate masinile americane - si o inaltime de 150 de centimetri.

  • Hudson Commodore 8B 4-Door Sedan
  • Hudson Commodore 8B 4-Door Sedan
Descriere

Numele companiei Hudson a fost inspirat de Joseph L. Hudson, manager si fondator al magazinelor omonime de larg consum si cel care a furnizat capitalul necesar si si-a dat acordul pentru ca noua marca sa ii poarte numele. Opt oameni de afaceri au fondat compania in 20 februarie 1909, iar scopul a fost asamblarea unui automobil cu un pret de vanzare sub 1.000 de dolari, echivalentul de astazi al sumei de 26.000 de dolari. Unul dintre administratorii companiei a fost Roy D. Chapin, unul dintre directorii cu care lucrase Ransom E. Olds.

Numele Commodore a aparut in gama Hudson in 1941, dar versiunea din 1948 a fost cea care a atras toata atentia industriei, devenind una dintre cele mai inovatoare si mai inedite masini ale Americii prin constructia de tip "step-down". Masinile de acest tip - constructia a fost extinsa ulterior pe toata gama de modele Hudson - aveau o structura usoara, dar rezistenta si o rama perimetrala care iesea in exteriorul rotilor, caroseria acoperind astfel partea superioara a rotilor din spate cu aripile integrate. Rama perimetrala a caroseriei ii facea pe pasageri sa "coboare" peste prag in habitaclu, acestia rasfatandu-se in interiorul unei caroserii care avea 190 de centimetri latime - de departe cea mai voluminoasa dintre toate masinile din SUA - si o inaltime de 150 de centimetri. Hudson se lauda in brosurile vremii cu faptul ca bancheta posterioara era atat de lata ca permitea o cotiera centrala cu latimea de 40 de centimetri. Centrul de greutate coborat al modelelor Hudson "step-down" determina o tinuta de drum net superioara celorlalte modele americane ale vremii.

Modelul 1952 Hudson Commodore a avut doua versiuni denumite Six (sase cilindri) si Eight (opt cilindri), ambele disponibile in patru tipuri de caroserie: Sedan cu 4 usi si variantele cu doua usi Club Coupe, Hollywood Hardtop si Convertible Brougham. Commodore Six si Eight din 1952 au fost cunoscute ca "6B" si "8B", acestea inlocuind anterioarele "6A" si "8A" din 1951.

Acest Hudson Commodore Sedan cu 4 usi, varful de gama al marcii Hudson la acea vreme, este un exemplar vopsit in nuanta Gulf Green, cu tapiterie in dungi gri, albastru si bronz si covorase maro. Este echipat cu un motor de 128 CP cu 8 cilindri in linie cu o cilindree de 3.835 cc si cu o transmisie automata Hydra-Matic disponibila optional pe acest model. Jantele din otel au anvelope cu flancuri albe, masina oferind in plus lumini de ceata Hudson, radio, si incalzire. Plansa de bord beneficiaza de finisaje cu textura marmorata asortate perfect cu nuantele tapiteriei si cu insertiile cromate. Este un exemplar atragator al unui model renumit pentru designul avansat si apreciat pentru confort, stil si performante.

In 2014, masina expusa a castigat locul intai pentru originalitate in competitia Retro American Muscle Cars.

Acest exemplar are un rulaj de 2.145 de mile (aproximativ 3.452 de kilometri).

Serie de sasiu: 8B187028

Tip motor: 8 cilindri in linie

Cilindree: 4.170 cc

Putere: 128 CP

Transmisie: Automata, 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00