Extrem de rara, aceasta masina a fost pastrata intr-un castel francez pana in anul 1995 si a fost transformata intr-o caleasca trasa de cai, cel mai probabil dupa o defectare a motorului. In anul 2007, pe masina a fost montat un motor inlocuitor Benz produs la randul sau in jurul anului 1900. La nivel mondial mai exista doar sapte astfel de exemplare.
Hurtu a fost o marca-pionier a industriei auto. Infiintata in 1880 in orasul francez Albert (departamentul Somme) de Auguste-Jacques Hurtu, Victor-Joseph Hautin si Jean-Charles-Emile Diligeon, compania care a produs masini sub aceasta marca s-a numit initial Hurtu, Hautin et Diligeon si si-a inceput activitatea ca producator de masini de cusut, continuand apoi cu biciclete, motociclete, iar ulterior cu masini. Emile Diligeon a cumparat in 1895 partile celor doi parteneri ai sai si a redenumit compania in Diligeon et Cie, continuand sa utilizeze numele Hurtu pentru produsele sale. Primul automobil Hurtu produs a fost un triciclu motorizat (1896), urmat in acelasi an de un model Voiturette produs sub licenta Leon Bollee si, in 1898, de primul model construit sub propriul design in circa 300 de exemplare.
Reorganizata sub numele de Compagnie des Autos et Cycles Hurtu in 1899, compania a mai fabricat si vehicule comerciale, masini-unelte si o gama vasta de produse din metal, cel mai recent la Neuilly sur Seine. Aceasta baza vasta de productie a determinat ca societatea sa supravietuiasca revolutiei economice care a urmat dupa criza de pe Wall Street, din 1929, desi nu a mai fabricat autoturisme dupa 1930.
Extrem de rara, aceasta masina a fost pastrata intr-un castel francez pana in anul 1995 si a fost transformata intr-o caleasca trasa de cai, cel mai probabil dupa o defectare a motorului. Desi fara motorul original, masina si-a pastrat multe din componentele initiale, inclusiv rezervoarele de apa din alama, pedala de frana, o parte din transmisia finala, sistemul de directie si - cel mai important - placuta cu seria de sasiu '160' montata original de producator. Spre sfarsitul secolului XIX, automobilele franceze aveau obligatoriu o placuta la vedere cu numele proprietarului, adresa si profesia acestuia, iar aceasta placuta a ramas si ea intacta. In anul 2007, pe masina a fost montat un motor inlocuitor Benz produs la randul sau in jurul anului 1900.
Dupa restaurare, masina a fost introdusa in Cursa de Vehicule Istorice Londra-Brighton, dedicata vehiculelor produse inainte de 1905, dar a abandonat la prima incercare. In anul urmator, pe o ploaie torentiala, Hurtu nu s-a mai oprit si a bifat o cursa de succes, obtinand un timp bun.
Cumparat in 2013, acest exemplar a fost solicitat, de asemenea, de un colectionar din Belgia pentru galeria sa. La nivel mondial mai exista doar sapte astfel de exemplare.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro