Se incarca ...

Willys CJ 5 1958

Istorie

Dupa cel de-al doilea razboi mondial, Willys si-a schimbat numele in Jeep. Originea acestei denumiri, "Jeep", a fost dezbatuta de-a lungul mai multor ani. Unii cred ca "Jeep" este pronuntia fonetica a abrevierii GP, de la "General Purpose" (utilizare generala), utilizata in cadrul nomenclaturii armatei.

  • Willys CJ 5
  • Willys CJ 5
Descriere

Willys-Overland Motors este un constructor american de automobile, recunoscut pentru designul si productia jeep-urilor militare (MB) si versiunilor civile (CJ) de-a lungul secolului 20. A fost fondat in 1908, dar a castigat foarte mult in notorietate in timpul si dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, producand 653.568 de vehicule pentru razboi, intre 1940 si 1945.

In 1955, sub conducerea Kaiser Industries, Willys Motors a inceput sa isi promoveze noul membru al seriei CJ, CJ-5, un model ce marcheaza o deviere semnificativa de la designul cu “aripi plate” al modelelor CJ, beneficiind de aripi rotunjite si o grila restransa (pentru a incorpora faruri de dimensiuni mai mari). Productia modelului CJ5 nu a incetat decat in 1983, fiind realizate in total 603.303 unitati. Inspirat de jeep-ul coreean de razboi M38A1, CJ-5 includea numeroase imbunatatiri precum aripile rotunjite, capota si caroseria din foi de metal, parbrizul mai larg, lungimea superioara, scaunele fata reglabile, instrumentarul de bord iluminat, optiunea scaunelor spate pentru 4 pasageri si noul tip de frana de mana pentru autoturisme, situata in partea stanga a soferului, sub instrumentarul de bord.

In 1965, Kaiser Industries a achizitionat drepturile pentru modelul Buick 225 cu motor de 3,7 litri V6 Dauntless si astfel CJ-5 si CJ-6 au dobandit o noua motorizare, de 155cp, care se alatura motorului in patru cilindri Willys Hurricane. Compania a fost vanduta in 1970 catre American Motors (AMC), iar motorul GM a fost retras de pe modelul din anul 1971. American Motors a inceput sa isi foloseasca propriile motoare din 1972. Inlocuitorul motorului Hurricane a fost one-barrel 3,801cc (cu exceptia Californiei). Exista optional si one-barrel 4,228cc (standard in California). Ambele motoare utilizau carburator Carter YF. De asemenea in 1972, a fost disponibil si motorul AMC V8 de 4,982cc cu o putere corespunzatoare greutatii vehiculului si care il transforma astfel intr-o veritabila masina puternica V8. Pentru a face loc noilor motoare, aripile si capota au fost extinse cu 127 mm incepand din 1972, iar ampatamentul cu 76 mm. In 1973, modelul a beneficiat si de o noua plansa de bord, vitezometrul, indicatoarele de combustibil si temperatura fiind reunite intr-o singura unitate centrala.

Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, Willys si-a schimbat numele in Jeep. Originea acestei denumiri, "Jeep", a fost dezbatuta de-a lungul mai multor ani. Unii cred ca "Jeep" este pronuntia fonetica a abrevierii GP, de la "General Purpose" (utilizare generala), utilizata in cadrul nomenclaturii armatei. Prima utilizare atestata documentar a cuvantului "Jeep" a fost in numele personajului Eugene the Jeep in benzile cu Popeye, acesta fiind recunoscut pentru capacitatile sale supranaturale (trecea prin pereti de exemplu). Oricare ar fi sursa acestei denumiri, numele a prins si, dupa razboi, Willys a inregistrat un mare succes cu acest nume.

Aceasta unitate are un rulaj de 38,930 km.

Serie de sasiu: 10295

Tip motor: 4 cilindri in linie

Cilindree: 2,196cc

Putere: 60cp

Transmisie: 3 trepte manuala

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00