Se incarca ...

Porsche 912E 1976

Istorie

Pentru a elimina spatiul existent in gama intre nou-lansatul 911 si vechiul 356, care inca se producea la acea vreme, Porsche a prezentat in 1965 un model denumit 912. Acesta reprezenta o versiune mai accesibila si semnificativ mai putin puternica a lui 911.

912E a fost un model disponibil exclusiv pe piata din SUA. Porsche a produs doar 2092 de exemplare 912E intre mai 1975 si iulie 1976.

  • Porsche 912E
  • Porsche 912E
Descriere

Pentru a elimina spatiul existent in gama intre nou-lansatul 911 si vechiul 356, care inca se producea la acea vreme, Porsche a prezentat in 1965 un model denumit 912. Acesta reprezenta o versiune mai accesibila si semnificativ mai putin puternica a lui 911.

La nivelul designul si al tehnologiei utilizate, 912 era virtual identic cu 911. Diferenta majora era motorul utilizat de marca germana: noul 912 primea motorul de 1.6 litri cu patru cilindri opozabili de pe 356 SC intr-o versiune cu putere redusa de la 90 la 85 CP (nivel disponibil la 5800 rpm) cu scopul de a oferi mai mult cuplu la turatii joase si stabilitate in utilizare. Transmisia era asigurata de o cutie manuala cu 4 trepte.

912 a depasit initial in vanzari modelul 911, lucru care a permis cresterea productiei Porsche pana in momentul in care succesul lui 911 a fost asigurat. Mai mult de 32.000 de unitati 912 au fost produse intre aprilie 1965 si iulie 1969.

Intre 1970 si 1975, Porsche 912 a fost eliminat din gama si inlocuit cu noul model entry-level 914. Totusi, in 1976, Porsche a decis sa reinvie pentru un an 912 sub forma unei versiuni noi disponibile exclusiv pe piata din Statele Unite. Numele sau a fost 912E si folosea un motor cu patru cilindri Boxer cu injectie Bosch L-Jetronic de origine Volkswagen care dezvolta 87 de cai putere la 4900 rpm. De altfel, litera E din numele modelului vine din termenul german Einspritzung (in limba romana: Injectie).

Porsche a produs 2092 de exemplare 912E intre mai 1975 si iulie 1976.

Motorul cu patru cilindri aspirat natural avea doua supape pe cilindru si o capacitate de 1.971 cc. Dezvolta 87 CP (64 KW) la o turatie de 4.900 rot/min si 133 Nm la 4.000 rot/min. O cutie de viteze manuala cu cinci trepte transmitea puterea catre puntea spate. Toate acestea, impreuna cu greutatea redusa a masinii (doar 1.086 kg), propulsau 912E de la 0 la 60 de mile pe ora (0-96 km/h) in 13 secunde.

Cu toate ca aveau un design mai simplu fata de alte modele Porsche, elementele din interior erau construite din aceleasi materiale de inalta calitate utilizate pe 911, fapt constatat la acea vreme de revista Road&Track. Pilotul de teste al publicatiei americane a reusit un timp un timp de 11.3 secunde de la 0 la 60 de mile pe ora si a concluzionat ca este masina perfecta pentru utilizare zilnica: „912E-ul este confortabil atunci cand modelul 911 Carrera este prea rigid si rational acolo unde 911 Carrera este excesiv”.

Astazi, posesorii lui Porsche 912E isi descriu masina ca fiind practica, dar sportiva chiar si dupa standardele moderne. Porsche 912E si-a demonstrat fiabilitatea de-a lungul timpului, fiind un automobil aproape indestructibil.

Serie de sasiu: 9126000828

Tip motor: boxer 4 cilindri

Cilindree: 1.971 cc

Putere: 87 CP

Transmisie: Manuala, 5 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. - Dum. Inchis