Caroseria din otel a modelului Blackhawk a fost realizata manual in atelierele Carrozzeria Padane din Modena, iar din 1972 la Carrozzeria Saturn din Cavallermaggiore, langa Torino. Masina utiliza trenul de rulare, motorul si transmisia modelului Pontiac Grand Prix. Blackhawk putea accelera de la 0 la 100 km/h in 8,4 secunde si atingea o viteza maxima de 210 km/h. Al doilea prototip Stutz construit la Carrozzeria Padane a fost primul exemplar Blackhawk vandut vreodata. Si nu oricui, ci lui Elvis Presley.
Compania Stutz a fost fondata in Indianapolis, statul Indiana, in 1911, sub numele initial Ideal Motor Car Company. In acelasi an, Ideal a inscris o masina in cursa de 500 de mile de la Indianapolis (Indy 500), aceasta clasandu-se pe locul 11. In anul urmator, fondatorul Harry C. Stutz a redenumit compania, care din 1912 este cunoscuta sub numele Stutz Motor Company. Stutz a demarat comercializarea unor roadstere foarte performante precum faimosul Stutz Bearcat. Acest model era echipat cu un motor puternic cu 4 cilindri si 4 supape pe cilindru, unul dintre primele motoare multivalve din industria auto. Stutz este considerat, de asemenea, si creatorul sasiului “under-slug” (sasiul nu era asezat pe axe, ci intre acestea, oferind un centru de greutate redus si o linie agresiva a masinilor), o inventie care a sporit siguranta, a imbunatatit manevrabilitatea masinilor si care este folosita astazi in industria auto.
Masinile realizate de Stutz erau recunoscute pentru succesele din motorsport si pentru recordurile de viteza doborate in anii ’30. Cu toate acestea, productia a fost oprit in 1935, dupa 35.000 de masini asamblate. Fosta uzina din Indianapolis este cunoscuta astazi sub numele Stutz Business Center si este locul in care isi desfasoara activitatea peste 80 artisti, sculptori, fotografi, designeri, arhitecti si artizani.
Compania Stutz a fost readusa la viata in 1968 de bancherul newyorkez James O'Donnell. Acesta l-a cooptat pe fostul designer Chrysler Virgil Exner pentru a crea un nou model: Blackhawk. Modelul lui Exner includea o roata de rezerva integrata in exteriorul capacului de portbagaj, o grila masiva si faruri independente. Noul Blackhawk a fost prototipat de Ghia in Italia, costurile operatiunii fiind de 300.000 de dolari. Pentru a oferi exclusivitate, dar si o intretinere accesibila in Statele Unite, caroseria italiana personalizata a fost montata pe o platforma General Motors.
Caroseria din otel a modelului Blackhawk a fost realizata manual in atelierele Carrozzeria Padane din Modena, iar din 1972 la Carrozzeria Saturn din Cavallermaggiore, langa Torino. Masina utiliza trenul de rulare, motorul si transmisia modelului Pontiac Grand Prix. Blackhawk putea accelera de la 0 la 100 km/h in 8,4 secunde si atingea o viteza maxima de 210 km/h, cu un consum de 30 de litri/100 km. Al doilea prototip Stutz construit la Carrozzeria Padane a fost primul exemplar Stutz Blackhawk vandut vreodata. Si nu oricui, ci lui Elvis Presley.
Interiorul includea finisaje din aur de 24 de karate, lemn de artar si nuc, scaune si plansa de bord imbracate in piele, instrumentar de bord in engleza si italiana, covorase din lana si blana de nurca, o bricheta speciala pentru a aprinde trabucuri si un dulapior pentru bauturi in partea din spate. Pe modelele ulterioare, exista si un ceas pe butucul volanului. Printre dotarile speciale se mai numarau farurile automate cu senzori de lumina, farurlei adaptive in viraje, aer conditionat automat cu doua zone, plafon electric, pilot automat, inchidere centralizata, alarma, amortizoare Superlift pe baza de aer comprimat, diferential cu alunecare limitata Safe-T-Track, evacuari laterale false si sistemul quadrofonic de sunet Lear Jet AM/FM cu 8 frecvente.
Aceasta masina a parcurs 26,915 mile.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro