Pretul masinii incepea de la 3.346 de dolari, fiind cel mai scump model Ford din clasa mare la acea vreme. Era, de asemenea, si cel mai greu. Ford a folosit peste 180 de metri de cabluri pentru mecanismul complex de deschidere/inchidere a plafonului, acestea adaugandu-se celor 10 relee, 8 intrerupatoare, 3 motoare de actionare si 4 motoare de blocare. In ciuda constructiei sale, sistemul s-a dovedit a fi foarte fiabil. Presedintele american Dwight D. Eisenhower a comandat un un Skyliner pentru propria colectie de masini.
Produs doar timp de trei ani (intre 1957 si 1959), a fost doar al doilea model de serie in istorie (dupa Peugeot 601 din 1934) care avea un plafon dur segmentat retractabil. A fost vandut in 12.915 unitati in 1959, ultimul an de productie. Modelul a fost denumit Ford Fairlane 500 Skyliner in 1957 si 1958, dar numele i-a fost schimbat in Galaxie Skyliner in 1959, ultimul sau an de productie. Motivul a fost reprezentat de faptul ca Galaxie Sunliner Convertible, un cabriolet conventional cu plafon textil, s-a vandut de patru ori mai bine.
Pretul sau incepea de la 3.346 de dolari, fiind cel mai scump model Ford din clasa mare la acea vreme. Era, de asemenea, si cel mai greu. Ford a folosit peste 180 de metri de cabluri pentru mecanismul complex de deschidere/inchidere a plafonului, acestea adaugandu-se celor 10 relee, 8 intrerupatoare, 3 motoare de actionare si 4 motoare de blocare. In ciuda constructiei sale, sistemul s-a dovedit a fi foarte fiabil.
A fost primul model american care a castigat un premiu din partea respectatului Comitet Francez al Elegantei in cadrul Expozitiei Internationale de la Bruxelles. De altfel, gama Ford din 1959 este cunoscuta pentru ca, in opinia multora, a oferit Ford cele mai frumoase modele construite vreodata de marca americana. Presedintele american Dwight D. Eisenhower a comandat un un Skyliner pentru propria colectie de masini.
Acest exemplar este vopsit in nuantele originale Indian Turquoise si Colonial White, si este propulsat de un motor V8 de 5.436 cc care dezvolta 225 CP si este asociat unei transmisii automate Ford-O-Matic. Este dotat cu servodirectie, servo-frane, geamuri electrice, evacuare dubla, finisaje premium si geamuri fumurii. Masina a fost restaurata la standarde de inalta calitate. A fost expusa in cadrul unor evenimente de prim rang, inclusiv la Meadow Brook Concours d'Elegance, Glenmoor Gathering si Ford Retractable Club Showcase.
Masina expusa a rulat 382,9 mile (aproximativ 616 kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro