Chrysler New Yorker a cunoscut un succes remarcabil si un nivel de popularitate ridicat in cele aproape sase decenii in care a fost prezent in industria auto americana. Versiunile 1960 ale modelului New Yorker au fost primele construite pe o structura autoportanta, Chrysler fiind astfel primul producator din "Big Three" care a oferit acest tip de masina. Masina expusa a castigat, printre altele, "Mopar Best of Show" si Trofeul "J.W.Steiner" in cadrul Concursului de Eleganta de la Palo Alto.
Chrysler New Yorker a cunoscut un succes remarcabil si un nivel de popularitate ridicat in cele aproape sase decenii in care modelul a fost prezent in industria auto americana. Introdus initial sub numele New York Special in 1938, modelul si-a simplificat ulterior numele, devenind "New Yorker". La vremea sa a fost modelul cu cea mai lunga cariera de piata, fiind produs fara intrerupere timp de 58 de ani. New Yorker a fost eliminat din gama de modele Chrysler in 1995, iar numele nu a mai fost folosit de atunci.
New Yorker a ramas propunerea premium mainstream al gamei Chrysler si in anul 1960, considerat limita dintre a treia si a patra generatie a modelului american. Din punct de vedere vizual, masina a primit o superba grila noua si un spoiler frontal de dimensiuni mai mici, pastrand aripile posterioare extinse semnate de Virgil Exner. Versiunile 1960 ale modelului New Yorker au fost primele construite pe o structura autoportanta, Chrysler fiind astfel primul producator din "Big Three" care a oferit acest tip de masina. Solutia tehnica a permis o rigiditate superioara si mai putine zgomote intruzive, iar in scurt timp urma sa devina standard in industrie.
Clientii aveau la dispozitie o gama larga de caroserii, inclusiv Sedan, Coupe cu doua usi, cabriolet (Convertible) si break-uri (Station Wagon) cu sase sau noua locuri pentru pasageri. Insertiile cromate la nivelul aripilor posterioare continuau sa diferentieze diferitele versiuni New Yorker. Sub capota, clientii aveau o singura varianta de motorizare: un V8 de 413 inci cubi (6.8 litri) care dezvolta 350 CP. Chrysler a produs doar 556 de exemplare New Yorker Convertible in 1960, pretul de vanzare fiind de 4.875 de dolari.
Masina expusa, castigatoare al multor premii in competitiile dedicate vehiculelor istorice, ofera o versiune reconstruita a motorului V8 de 6.8 litri, care acum dezvolta 380 de cai putere. Singura modificare fata de masina originala este schimbarea nuantei exterioare: de la Polar Blue la ceva mai luminosul Bluegrass. Printre dotarile standard ale unui New York din acea perioada se numara geamurile electrice, inchiderea centralizata, antena radio, plafonul retractabil actionat electric, sistemul cruise control "Auto-Pilot", oglinda electrica pe partea soferului si radioul "Golden Touch".
Exemplarul din Colectia Tiriac a castigat, printre altele, "Mopar Best of Show" si Trofeul "J.W. Steiner" in cadrul Concursului de Eleganta de la Palo Alto. Ambele au venit dupa o restaurare completa care a durat doi ani.
Masina a parcurs pana acum 97.100 de mile (aproximativ 156.000 de kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro